خانه / اخبار تصویری / اطلاعیه معاونت آموزشی در خصوص روند برگزاری کلاسهای آنلاین از ۱۶ فروردین ۹۹

اطلاعیه معاونت آموزشی در خصوص روند برگزاری کلاسهای آنلاین از ۱۶ فروردین ۹۹

اطلاعیه (۱) در خصوص روند برگزاری کلاسها از ۱۶ فروردین ۹۹ تا اطلاع ثانوی

احتراماً ضمن تبریک سال نو و نیز آرزوی صحت و سلامتی برای کلیه اساتید، دانشجویان و خانواده های محترم ایشان به استحضار می رساند در خصوص وضعیت نیمسال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضمن تشکر و همراهی استادان گرامی در برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در هفته‌های منتهی به سال جدید، لازم است کلیه همکاران گرامی نسبت به برگزاری کلاس‌های دانشگاه از مورخ ۱۶/۱/۹۹ به صورت مجازی (آنلاین) و با رعایت موارد زیر اقدام‌ نمایند.

بخش ۱- قابل توجه مدیران محترم گروه های آموزشی

  1. مدیران محترم گروه های آموزشی مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاس‌ها را عهده دار خواهند بود. ایشان موظف هستند روزانه گزارش برگزاری کلاس‌های آنلاین را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی از طریق سیستم اتوماسیون اداری گزارش نمایند. ضمنا مستدعی است پیگیری های لازم از سوی ایشان برای برگزاری شایسته کلاس‌ها به عمل آید.
  2. مدیران محترم گروه‌های آموزشی می توانند بر اساس دستورالعملهای بعدی وفق برنامه های قبلی گروه در ساعت مقرر نسبت به برگزاری جلسات گروه بصورت آنلاین اقدام و در خصوص امور مختلف علمی، آموزشی و دانشجویی همانند گذشته تصمیم گیری نمایند. تاکید می‌شود گزارش جلسات و تصمیمات اتخاذ شده می‌بایست توسط مدیر محترم گروه تنظیم و از طریق سامانه اتوماسیون اداری به معاونت آموزشی ارسال شود. با توجه به لزوم تعیین تکلیف برخی تصمیم گیری ها و با عنایت به شرایط اضطراری موجود تشکیل هفتگی جلسات شورای گروه تا اطلاع ثانوی الزامی است.

بخش ۲- قابل توجه اساتید و دانشجویان محترم  (اعم از دوره کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد)

  1. پیش از برگزاری کلاس‌ها حتما فیلم های آموزشی راهنما را مشاهده نمایند. فیلم آموزشی برای اساتید از طریق کانال واتساپ و برای دانشجویان از طریق وبسایت موسسه به آدرس mjdkh.ac.ir بخش آموزشهای آنلاین اطلاع رسانی شده است. همکاران پشتیبانی فنی (به ترتیبی که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد) پاسخگوی سوالات شما استادان و دانشجویان عزیز هستند. لذا امید است براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به برگزاری و حضور در کلاس از طریق سامانه meeting.jahadp.ir اهتمام ورزند. متذکر می گردد در فاز اول صرفا کلاسهای نظری مطابق برنامه کلاسی دانشجو تشکیل خواهد شد.
  2. برگزاری حضوری کلاس‌هایی که جنبه عملی یا کارگاهی دارند تابع تصمیم اعلامی از طرف ستاد ملی مبارزه با کروناست. اما امکان بهره مندی از زمان ترم تابستان جهت برگزاری حضوری کلاسهای عملی-کارگاهی فرآهم بوده و در این زمینه موسسه به کلیه تعهدات خود نسبت به دانشجویان محترم پایبند است.
  3. در خصوص جلسات دفاع از پایان نامه های دانشجویی، امکان برگزاری جلسه بصورت آنلاین بر بستر سامانه meeting.jahadp.ir میسر است. در این خصوص اطلاعیه های تکمیلی از طرف اداره تحصیلات تکمیلی موسسه تهیه و اعلام خواهد شد.
  4. برنامه زمابندی امتحانات پایان ترم و برگزاری آنها بصورت حضوری، تابع تصمیم اعلامی از طرف ستاد ملی مبارزه با کروناست. بدیهی است در صورت بازگشتن شرایط به وضعیت عادی، کلیه آزمون های پایان ترم بصورت حضوری برگزار خواهد شد. در این زمینه اطلاعیه های تکمیلی به فراخور تغییر شرایط اعلام میگردد. ضمنا امکان بهره مندی از تابستان ۹۹ (حتی تا هفته سوم شهریورماه) بعنوان یکی از روشهای جبران عقب ماندگی در برنامه های درسی ترم جاری دیده شده است.
  5. در خصوص بررسی پروپزالهای دانشجوی با توجه به راه اندازی سامانه اتوماسیون پایان نامه ها به آدرس http://msc.mjdkh.ac.ir/Account/Login.aspx و الزام کلیه دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد به استفاده از این سامانه، تقاضا می شود مدیران گروه نهایت همکاری را با اداره تحصیلات تکمیلی داشته باشند. در صورت هرگونه سئوال یا ابهام و یا نیاز به پشتیبانی مدیر اداره تحصیلات تکمیلی از آماده کافی برای پاسخگویی به اساتید و دانشجویان محترم برخوردار هستند.

بخش ۳- چند نکته مهم جهت اطلاع اساتید و دانشجویان گرامی

  1. حضور فعال دانشجویان هر کلاس در فرایند آموزش (آنلاین) ضروری است.
  2. در این مرحله کلیه دروس نظری (اعم تخصصی، عمومی و علوم پایه) بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.
  3. در خصوص حجم ترافیک مصرفی برای اساتید و دانشجویان به منظور برگزاری کلاس آنلاین یا شرکت در کلاس مکاتبات لازم برای رایگان شدن تعرفه اینترنتی مصرفی براساس IP های موسسه انجام گرفته و موضوع در دست پیگیری است.
  4. کلیه جلسات آنلاین ضبط خواهد شد. لذا اگر به هر دلیلی خارج از اختیار و اراده دانشجو همچون افت سرعت اینترنت کلاس را از دست دادید می توانید فیلم کلاس را بعدا بصورت آفلاین ملاحظه نمائید. در خصوص نحوه دسترسی به فیلمهای ضبط شده از کلاسها متعاقبا اطلاعیه های تکمیلی اعلام خواهد شد.
  5. نظر به اینکه براساس مصوبات شورای آموزشی، گروه های آموزشی در هر نیمسال براساس چک لیست دروس همان نیمسال، ترم را برنامه ریزی و ارائه می کند، ممکن است حذف درس یا نیمسال با این دید که دروس مجددا در مهر ۹۹ ارائه و اخذ شوند، دانشجویان را با مشکلاتی مواجه نماید. شایان ذکر است در این خصوص موسسه هیچگونه تضمینی برای تعریف دوباره دروس این نیمسال که سرفصل آنها بطور کامل تدریس شده و آزمون پایان ترم آنها برگزار شده است، در نیمسال آتی ندارد.
  6. حذف درس یا حذف نیمسال برای رشته هایی که دروس آنها به صورت مجازی ارائه شده است امکانپذیر نیست مگر آنکه حسب اعلام مدیرکل محترم برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجو تقاضای کتبی خود را با ذکر دلائل کافی و مستدل به گروه مربوطه تحویل نماید. در مرحله بعد تقاضاهای واصله از گروه ها در شورای آموزشی موسسه بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد. بدیهی است در این زمینه تصمیم ماخوذه در شورای آموزشی ملاک عمل خواهد بود.
  7. دانشجویان لازم است با توجه به برنامه کلاسی هفتگی خود برای دروس نظری، ابتدا به سامانه meeting.jahadp.ir مراجعه نموده و لینک کلاسهای تعریف شده خود را دریافت نماید. شناسه کاربری و رمز ورود برای ورد به سامانه مذکور و کلاسهای آنلاین به ترتیب شماره دانشجویی و کد ملی ایشان است. لینک کلاسها به مرور توسط تیم پشتیبانی آموزشهای مجازی موسسه در حال تعریف و بروزرسانی است.
  8. برای دانشجویانی که هنوز وضعیت کمیسیون موارد خاص ایشان تعیین تکلیف نشده است، باید تا زمان تشکیل جلسه کمیسیون موارد خاص دانشگاه منتخب منتظر باشند. بدیهی است با توجه به اینکه کلاسها در هر جلسه ضبط می شوند، لذا بمحض اخذ مجوز ادامه تحصیل و ثبت انتخاب واحد می توانند از محتواهای ضبط شده کلاسها استفاده نمایند.
  9. دقت نمایند که استفاده از سامانه آموزش آنلاین موسسه با اینترنت‌های ADSLخانگی و اینترنت موبایل قابل استفاده بوده و جای نگرانی نیست. البته قابل توجه است که چنانچه کلاس آنلاین در حال برگزاری باشد و کاربر در ارتباط خود با کلاس آنلاین دچار اختلال شود مشکل مربوط به اینترنت کاربر بوده و به سامانه آموزش مجازی مربوط نیست.
  10. لطفا قبل از ورود به سامانه، فیلم راهنمای استفاده از کلاس را که در وبسایت موسسه به آدرس mjdkh.ac.ir بخش آموزشهای آنلاین بارگذاری شده است را مشاهده نمائید.
  11. لطفا قبل از آغاز کلاس، امکانات خود از قبیل اینترنت، وسیله مورد استفاده(لب تاپ، PC، گوشی هوشمند و …)، هدفون(جهت بهبود کیفیت صدای ارسالی و دریافتی) و فایل های مورد استفاده خود را بررسی نمایید.
  12. هنگام وارد کردن نام کاربری و پسورد صفحه کلید شما انگلیسی باشد.
  13. اساتید گرامی دقت نمایند فایل‌هایی که برای ارائه در کلاس آماده می نمایید به فرمت pdfیا JPEG تبدیل شود  ( اگر تعداد صفحات زیاد است آن را به چند فایل تقسیم کنید). پیشنهاد می شود این فایلها قبل از برگزاری کلاس توسط اساتید بارگذاری شده باشد تا در ابتدای کلاس بلافاصله امکان تدریس فرآهم باشد.
  14. دقت نمایید تا استاد ابتدا وارد کلاس نشود دانشجویان به کلاس دسترسی ندارند.
  15. اساتید گرامی حتما هنگام خروج از کلاس بروی گزینه End meetingکلیک نمایند در غیر اینصورت ضبط کلاس همچنان ادامه پیدا می کند.
  16. دانشجويان گرامي موظف مي باشند كليه فايلهاي بارگذاري شده را در آدرسی که متعاقبا اعلام خواهد شد را مشاهده نموده و در صورت داشتن هرگونه اشکال درسی، با استاد محترم خود از طریق ارسال ایمیل ارتباط برقرار نمایند. در این خصوص اساتید می باید با توجه به آدرس ایمیل اعلامی به اداره نظارت و ارزیابی پاسخگوی دانشجویان محترم باشند.
  17. برگزاری هرگونه کلاس خارج از بستر meeting.jahadp.ir مورد قبول نبوده و نمی تواند بعنوان یک جلسه درس تلقی و قلمداد شود.
  18. هرگونه اطلاع رسانی در خصوص کلاسها صرفا از طریق وبسایت موسسه به آدرس ac.ir بخش آموزشهای آنلاین و یا صفحات رسمی موسسه انجام گرفته و سایر مراجع اطلاع رسانی مورد تائید موسسه نیستند.
  19. کلیه دانشجویان ورودی بهمن ۹۸ باید همچون سایر دانشجویان در کلاسهای آنلاین مطابق برنامه درسی ثبت شده برای ایشان شرکت نمایند.

با آرزوی بهترین ها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

۱۴ فروردین ۹۹

درباره ی نوید سیاه پلو

مطلب پیشنهادی

اطلاعیه آموزشی پیش انتخاب واحد نیمسال ۲

اطلاعیه آموزشی-پیش انتخاب واحد نیمسال ۲ *** به اطلاع کلیه دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی …